onsdag 7. juli 2010

dikt og visdom:)

Tiden er
"Gullmynten" i ditt liv...Den er den eneste du har,..og bare du selv kan
bestemme hvordan den skal brukes..Pass godt på at du ikke lar andre
bruke den opp for deg....

Å le er å risikere å bli tatt for å være dum.Å gråte er å risikere å bli oppfattet som svak.Å komme en annen i møte er å risikere å bli innvolert.Å vise følelser er å risikere å vise sitt sanne jeg. Å gi utrykk for sine drømmer er å risikere å tape ansikt,Å vise omsorg er å risikere å ikke få noe igjen,Å håpe er å risikere fortvielse.Å leve er å risikere å dø....

Lær deg selv å kjenne på livets lange vandring,lær deg selv og takle hver en vond forandring....Lær deg selv å gi-til den som holdes nede,lær deg selv å si-det å bry seg gjør meg bedre..Lær deg selv å elske det du hater mest,lær deg selv at kjærlighet er det som gjør meg best,,,,

Verden er full av B-mennesker som står opp for tidlig.

Du kan lukke dine øyne for virkeligheten,..men ikke for minner....

Ikke sammenlign deg med alle dine venner,DU SKAL IKKE VÆRE SOM DEM !

Livsglede ser ut til å komme fra en følelse av å være på rett plass....

Et fornøyd sinn er den største velsignelse et menneske kan eie....

Det er lov å ha flaks, men ikke å regne med det.

Velsignet er de som kan gi uten å huske, og motta uten å glemme..

Tro ingen som sier at det gode livet kommer senere.Livet kommer ikke,livet er.Hold om og hold av og ha det litt bra hver eneste dag....

‎"Det vanskelige tar vi med en gang, det umulige tar bare litt lenger tid."


Vis meg hvor liten du er,
og jeg vil synes du er stor.

Vis meg din svakhet,
og jeg vil synes du er sterk.
......
Vis meg din redsel,
og jeg vil synes du er modig.....


Livet er kort,men kunsten er lang - Hele vårt liv er en lang skolegang..

Lykken er ikke en stasjon en kommer til, men en reisemåte:-)

Før trodde jeg at negative følelser var påført meg utenfra, pga hva hva noen sa, eller hva som hendte. Nå vet jeg med sikkerhet at mine følelser kommer fra meg, og at dine kommer fra deg. Derfor er og blir følelsene mine av stor interesse for meg, fordi det er der jeg begynner å skape det jeg skaper. Det er mine følelser og tanker som skaper mitt liv.... ♥

De dagene som gjør oss lykkelige eller ulykkelige,..er også de dagene som gjør oss kloke...

Løfter er blomsten -
handlinger er frukten....

Småfolk er våre største skatter - en flott sønn eller deilig datter.Ingen kan lyse opp dagen slik,og gjør vårt liv så rikt....

Hold vennskap med mange,men troskap med få.Husk,det er ikke alle du kan stole på...

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt....og de kloke så fulle av tvil...

Sladder er noe som ingen tør si de liker – men som alle fryder seg over.

Vi er alle sammen rare - det kommer bare an på om noen legger merke til det !

Et kyss kan være et komma, et spørsmålstegn, et utropstegn eller punktum. Problemet er bare å tolke det riktig.

Erfaring er uten sammenligning den verste læremester. Den gir deg prøven før du har lest pensum.

Jeg spør ikke lenger så ofte hvem jeg er, jeg viser det til andre, så de
kan fortelle meg hva jeg betyr for dem.

Tro ingen som sier at det gode livet kommer senere.Livet kommer ikke,livet er.Hold om og hold av og ha det litt bra hver eneste dag....

Lukk øynene kjære, og vær ikke lei
Mamma vil alltid være hos deg
Når du er våken, når du sover
Når du tar dine første skritt, jeg lover
Jeg blir hos deg dag og natt, mitt kjære barn, min lille skatt.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar